Östra Nyland: Kraft och glädje i att vara förälder

Förbundet Hem och Skola firar sina 50 år med temat “Kraft och glädje i att vara förälder” tisdagen den 8 oktober på Akan, Runebergsgatan 16 i Borgå klockan 18-21.

Kom och träffa andra föräldrar och ta del av inspirerande föreläsning och workshops som ger styrka i föräldraskapet och befrämjar välmående. Kvällen riktar sig till alla föräldrar.

Vi inleder kl. 18.00 med en föreläsning av neuropsykolog Åse Fagerlund om positivt föräldraskap. Hur kan du som förälder stärka välbefinnande hos dig och dina barn? Hur kan du skapa mer välbefinnande i familjen? Hur kan du stärka relationen till skolan och ditt barns lärare?

Åse Fagerlund Bild: Anne D. Nielsen

Efter lite mingel och småplock fortsätter vi med workshops. Under de valbara workshoparna får vi tips om hur vi kan bemästra vardagsmåltiderna utan stress, hur vi med lätta övningar både kan slappna av själva och hjälpa våra barn att slappna av samt diskutera med andra föräldrar om föräldraskapets berg- och dalbana. Tillställningen är gratis.

OBS! Förhandsanmälan senast 1.10

Varmt välkommen!